Arvokas vanheneminen on yhteinen tavoite

Vanhuspalvelulaki takaa paremman vanhenemisen. Nyt säädetään ensimmäistä kertaa Suomen historiassa vanhuspalveluista laki, joka turvaa vanhusten oikeudet hyvään hoitoon ja arvokkaaseen kohteluun. Voimme varmasti kaikki niin oppositiossa kuin hallituksessakin olla tyytyväisiä siihen, että vanhuspalvelulaki tulee viimein eduskunnan käsittelyyn, toteavat SDP:n sosiaali- ja terveysvaliokunnan kansanedustajat.

– Arvokas vanheneminen on varmasti kaikille yhteinen tavoite. Nyt on tärkeää käydä rakentava ja asiallinen keskustelu ja saada eduskunnasta laadukas ja toimiva laki kuntiin toteutettavaksi. On ehdottoman tärkeää, että kuntiin valitut uudet valtuutetut perehtyvät lakiin ja varmistavat sen hyvän toteuttamisen jokaisessa Suomen kunnassa, valiokunnan demariryhmä katsoo.

Vanhuspalvelulaki tulee eduskunnan lähetekeskusteluun keskiviikkona 14.11.

– Olemme erittäin tyytyväisiä siihen, että vanhuspalvelulaki saadaan nyt eduskunnan käsittelyyn. Se on ollut monivuotinen tavoite ja nyt laki etenee SDP:n ministerin johdolla. SDP:llä on pitkä linja vanhuspalveluiden kehittämisessä ja viime eduskuntakaudella valmistimme kiitellyn vanhuspoliittisen ohjelman. Nyt pääsemme toteuttamaan pitkän linjan tavoitettamme hyvistä vanhuspalveluista kaikille, kansanedustajat toteavat.