SDP:n Lindtman: Vapaavuoren lausunto voi käydä kalliiksi suomalaisille veronmaksajille

SDP:n vapapuheenjohtaja Antti Lindtman on tyrmistynyt kokoomuksen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Jan Vapaavuoren vakuuksia koskevista linjauksista. Lausunnosta voi koitua iso lasku suomalaisille veronmaksajille.

Vapaavuori väittää, että vakuudet vain satuttiin kirjaamaan hallitusohjelmaan. Lindtmanin mukaan kyseessä ei ole vain mikä tahansa kirjaus, vaan määrätietoinen linjaus suomalaisten veronmaksajien vastuiden rajaamiseksi.

Suomen vakuusneuvottelut ovat parhaillaan herkässä vaiheessa ja samaan aikaan toisen päähallituspuolueen johtohenkilö vaikeuttaa neuvotteluja kyseenalaistamalla Suomen vakuusvaatimuksen. Puheet voivat käydä kalliiksi suomalaiselle veronmaksajalle, Lindtman sanoo.

Suomalaisia puolustetaan hyvin vaikeissa olosuhteissa ja valtiovarainministeri Urpilainen laittaa itsensä likoon veronmaksajien puolesta. Tällaisessa tilanteessa soisi kotirintaman joukkojen olevan kunnossa. Siirtyykö Vapaavuori käpykaartiin vai jopa desantiksi ryhtymällä heittämään syöttöjä vastapuolen joukkueelle? Lindtman ihmettelee.

Lindtmanin mukaan Kataisen on nyt syytä astua esiin ja kertoa puolueensa kanta eurokriisin hoidossa: Onko kokoomus vakuuksien kannalla ja seisooko puolue sen linjauksen takana, että suomalaisten veronmaksajien vastuut eurokriisissä pyritään rajaamaan?

Lisätietoja: Antti Lindtman, 040 577 6255