Pilvi Torsti

Torsti Pilvi

Kansanedustaja
www.pilvitorsti.fi

Avustaja: Koskinen Heli K.

Sähköposti: heli.k.koskinen(at)eduskunta.fi

Pilvi Torsti pähkinänkuoressa

• start-up-yrittäjä, HEI Schools perustaja ja toimitusjohtaja 2015-
  • Poliittisen historian dosentti (2013), valtiotieteiden tohtori (2004), Helsingin yliopiston tutkija ja opettaja, erikoisalana historia ja historian käyttö ja entinen Jugoslavia, erityisesti nuoret ja rauhan kysymykset
  • Helsingin kaupunginvaltuutettu  ja kaupunginhallitusryhmän vetäjä 2013-2017, Sdp Helsingin puheenjohtaja 2015-2016
  • Opetusministerin valtiosihteeri 2013-2015, työministeri Lauri Ihalaisen erityisavustaja 2011-2013
  • Tuoreimmat kirjat ”This I believe” -essee teoksessa Building bridges – one leader at the time (Eisenhower Fellowships), ”Vaalikirja – mitä on olla ehdokas” (Kalevi Sorsa säätiö 2016), ”Suomalaiset ja historia” (Gaudeamus 2012), ”Voimaa Työllisyysvoimalasta” (johtopäätökset Lauri Ihalaisen kanssa, Sorsa-säätiö 2011), ”Pelastuskirja. Nyt!” -pamfletti yhdessä Matias Möttölän kanssa (Wsoy 2010)
  • Education in Action in Bosnia and Herzegovina -säätiön hallituksen pj, säätiö hallinnoi United World College Mostar -lukiota, järjestöjä, joissa luottamustehtäviä viime vuosina: Ulkopolitiikan tutkimuksen säätiö, Paasikivi-seura, Tannerin säätiö, Historians without borders
  • Historiatietoisuus Suomessa -hankkeen johtaja Helsingin yliopistossa 2008-2012.
  • Mostarin United World College -lukion perustaja ja projektipäällikkö Bosnia ja Hertsegovinassa (2002–2006)
  • Töitä toimittajana ja matkakirjailijana, vapaaehtoistyötä Suomessa ja maailmalla
  • Eurovaaliehdokas (2009), eduskuntavaaliehdokas (2011), toinen varasija, varakansanedustaja 2015–>
  • Naimisissa, kolme lasta, kummiperhe Nepalissa vuodesta 1998